Tips - Efter duschen?

Finns det några tips som man kan använda i/efter duschen? Hmm, självklart! Kan gärna skriva upp ett par shampoos och balsams som är bra för håret, men samtidigt är billiga. Sedan måste jag rekomendera min bästa hårprodukt som man använder efter duschen!

- Vill du lukta gott och samtidigt bli riktigt ren? Innan du går in i duschen/badet (när du är torr) smörj/skrubba in dig med den tvål du valt (som of course, luktar gott och som är bra för huden!) sedan går du in i duschen och börjar.. ja, duscha. Tvålen luktar mer då.
- Många som använder sig utav det här knepet (jag tycker inte att det hjälper något för mitt hår) men det kanske hjälper ditt hår. När du är klar i duschen, duscha kallt vatten på håret. Håret blir finare.
- När du är klar i duschen, torkat dig med handduk osv så skölj ansiktet med kallt vatten. När du gjort det, torka inte bort dropparna i ansiktet! Låter du det torka in själv så mår huden mycket bättre. Och när det torkat kan du kanske känna skillnad själv, lite lenare hud och i framtiden (när du är gammal tant) lär du se resultat om du gör såhär varenda gång du duschar. Rynkorna blir färre och hyn är i bra skick.
- Orkar du inte göra den ovanstående metoden, utan alltid torkar dig i ansiktet så visst, kör på. Men torka försiktigt, ju mer du sliter på huden (gnuggar osv) desto fler rynkor får du, oftast.
- Har du torrt hår, använd inpackning minst 3 gånger i veckan!

- Vilket shampoo använder du?
Jag föredrar Schwarzkopf - Gliss Liquid silk shampoo. Luktar gott, länge! Ett litet extra plus för den rosa flaskan också. Men den gula Gliss "Aroma Shampoo" är också bra. Finns så många bra shampoos.. Gillar att variera, men just nu så står Gliss på badrumshyllan.
- Vilket balsam?
Svårt. Har inte riktigt hittat något bra balsam ännu. Men jag kör oftast med inpackning. Inte hittat någon bra inpackning heller, men jag ska på jakt hos frisören snart.
- Tvål?
Måste variera, har flera stycken faktiskt. Men den billiga Family fresh luktar gott (rosa, stor flaska), nästan lite för sött. men ett minus för att den inte luktar så speciellt länge.
- Nämn två bra produkter som funkar för ditt hår?
Jag har lite uppklippt hår, så att det ska kunna bli lite mer volym och gärna lite lockar ibland. Paul brown - Hawaii är min älskling just nu. Den kostade 110 hos frisören. Det är mycket i flaskan, det luktar jätte fräscht (lukten stannar i håret länge) PLUS att den gör håret lockigt och ger en massa volym (den är bra för håret också). Den tar man på blött hår, efter duschen. Samma gäller min andra älsklingsprodukt, Elvital nutri gloss. Flaskan håller i fleeeera månader! Håret blir glansigt och får volym, plus att det verkligen skiner. Menar den som man tar efter duschen, som man inte behöver skölja ur. Samma gäller med Paul brown.

Vatten

Edit - Oj, glömde lägga till att man bör smörja in sig med en hudsalva efter duschen. Tack för påminnelsen, http://angelicca.blogg.se. :-) Själv så använder jag en som är jätte bra för huden (kommer tyvärr inte ihåg namnet just nu, glömsk) och den luktar gott.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Smörjer alltid in med hudlotion efter duschen, parfymfri är bäst för huden.

2006-09-20 @ 22:38:29
URL: http://angelicca.blogg.se
Postat av: Tess

Det glömde jag att lägga till. Tack för tipset. :)

2006-09-20 @ 22:40:50
URL: http://beautytip.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0